ID: 3401
Te koop zeiljacht Piewiet 1050
€24.750,00
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
Piewiet 1050, bouwjaar 1978, bouwnummer 1014, naam Sparrow
Nieuwe Volvo motor met saildrive en veel meer recente vernieuwingen.
Afmetingen 10,70 x 3,50 x 1,65, hoogte + 14,5 meter
Gewicht 5500 kg, ballast 2300, lood (42%) kiel en romp een geheel
Een solide, ruim en compleet familieschip uitgerust voor een lang comfortabel verblijf aan boord.
De Piewiet 10.50 is een goed zeilend kajuitzeiljacht van een degelijke Hollandse makelij, ontworpen en geproduceerd door Van der Rest uit Kats, Zeeland.
7 slaaplaatsen mogelijk, wanden geisoleerd, stahoogte 1.90 m, ruime kuip.
Naast een nieuwe 27pk motor, Volvo Penta D1-30F + 130s Saildrive is in 2011 de mast vervangen voor een compleet nieuwe Selden mast inclusief tuigage en rolgrootzeil.
Nieuw:
2010 4 pits gasfornuis
2010 Toilet RM 69
2010 Schotkompas Plastimo
2010 Raymarine Stuurautomaat ST4000 + RaymarineST60 Tridata
2011 Isotemp warmwater boiler 20 liter 220v, Jabsco drinkwaterpomp Parmax en kraan
2011 Selden mast, inclusief in-mast furling
Selden giek
Selden spinakerboom
Selden Furlex 200s
RVS verstagingen
Rolrootzeil Quantum
Blokken en lopend want
2011 Raymarine ST60 wind
2011 Sprayhood, kleur bordeauxrood
Luik kleedjes, kleur bordeauxrood
Motorhoes voor buitenboord motor, kleur bordeauxrood
Helmstok hoes, kleur bordeauxrood
Zonnekuiptent over de giek, kleur beige
Regenkuiptent over de giek, kleur bordeauxrood
2012 Isotemp koelcompressor ten behoeve van ingebouwde koelbox
2012 Volvo Penta D1-30F, 27 pk / 20kW
Dynamo 115A
Saildrive 130s
Flex-o-Fold 3 blads klapschroef
Dieseltank 125 liter
Groffilter diesel met hand opvoerpomp
De-bug diesel antibacterie-magneet
Motoruren: minder dan 500
2012 Kuiptafel met poot
2014 Marifoon standard Horizon GX1200E met DSC
2014 Acculader Ctek MXS10
2014 Wintertent
2014 Dek en kuip professioneel laten schilderen
2014 Teakdek professioneel laten schuren
2014 Gasfles bun + aansluitingen
2014 Bilge pomp electrisch met vlotter
2016 Watertank 80 liter + leidingen
2016 Extra matras voorpunt op maat
2016 Extra Raymarine ST60 multi binnen (2e hands)
2016 Watchmate AIS transponder met scherm, splitter en externe GPS antenne
2016 Deel 12v systeem vervangen inclusief Led binnen verlichting
2016 Roerlagers laten vervangen
2016 Reddingsvlot Seago in tas 4 pers
2016 Genaker, Sailselect
2016 Lewmar keerblokken voor genuaschoten
2017 Accus 110Ah gesloten semi-tractie 3x, waarvan 1x start
2017 Acculader Victron 15A smart charger met Bluetooth
2017 Accumonitorsysteem Victron BMW 702 met bluetooth
2017 Marinco/BEP Dual bank accuschakelaar, incl kabels en schakelaars rondom de accus
2017 Aquamat onder de matrassen
2017 Dyneema genuaval + Wichard snapsluiting
2017 Brandblusser 2x
2018 Antifouling
2018 Jaarlijke motor onderhoudsbeurt - Olie ververst motor en saildrive + filters + impeller
+ anode schroef
Eerder vervangen na 2000
Teakdek (meer dan 12mm)
Onderwaterschip preventief in epoxy-coating
Alle binnen kussens
Vluchtluiken 3 stuks 2003
Plotter Geonav Touring 5
Genua groot de Vries Sails (gecontroleerd en gestikt 2016)
Genua kleiner de Vries Sails (gecontroleerd en gestikt 2014)
Storm fok.
Opmerkingen:
De Piewiet 1050 is een veilig en goed zeilend schip met veel opbergruimte en stahoogte (190cm).
Groot genoeg om comfortabel met 4 personen, en eenvoudig met 2 personen, te varen.
Geschikt voor zowel binnenwater, de Wadden als de Noordzee.
De romp is stevig (10-40mm gewapend polyester) , de ballast verhouding van >40% draagt bij aan stabiliteit en een rustig vaargedrag (>2000kg lood in de kiel en kiel vormt een geheel met de romp). Door het semi balans roer stuurt het schip licht , ook bij meer wind. Het roer is extra beschermd door een skeg. De diepe kuip is ruim (200cm lang), comfortabel met goede steun in de rug en doordat deze uitvoering is uitgerust met een helmstok. De romp en dek isolatie biedt een prettig leef comfort benedendeks.
De manoeuvreerbaarheid op de motor is zeer prettig, doordat zowel bij het voor- als achter-uit varen het schip vlot snelheid maakt en er bijna geen sprake is van wiel effect van de schroef. De 3 blads Flex-o-Fold klapschroef is efficient en de motor is krachtig genoeg om tegen golven en stevige wind in te kunnen varen.
De bouwer Van der Rest , die zelf een wedstrijdzeiler was, wist hoe hij goed zeilende schepen moest bouwen met een goede indeling en ergonomie.
In het begin moesten we even wennen aan de indeling van het interieur, maar het blijkt heel praktisch te zijn in ons klimaat. Tussen de kombuis en de salon zit een deur en daarnaast een raam, waardoor een scheiding is ontstaan tussen het werk gedeelte en het zit gedeelte. In het werk gedeelte zit de kombuis, het toilet, de kaartentafel, de bedieningspanelen en een hondenkooi. Eerst waren we van plan dit open te maken, maar na een koude tocht is de kajuit snel warm te krijgen doordat het zit gedeelte is af te sluiten. We hebben het daarom de originele indeling zo gelaten.
Het schip is uit 1978 en ondanks dat het schip de jaren goed heeft doorstaan is er altijd wel wat aan te merken. Zo zou bijvoorbeeld de romp geschilderd kunnen worden. De witte bakboord en stuurboord kant heeft nog steeds de originele gelcoat. De lieren zijn niet Self-Tailing maar wel van goede kwaliteit (Enkes). Het dek is voor een deel niet helemaal kraakvrij als je erop loopt, maar volgens Van der Rest zit de constructie goed en is er verder niets mis mee. De gas-verwarming (met radiatoren) gebruiken we niet en de gas toevoer is verwijderd. De radiatoren, gevuld met antivries, zijn niet verwijderd. Verwarming is nu electrisch omdat we toch meestal in havens liggen.
Door alle recente verbetering die zijn aangebracht is deze Piewiet 1050 in een dusdanige goede staat dat je tientallen jaren zeil plezier kunt beleven. Betaalbaarheid is altijd een persoonlijke zaak, maar het mag duidelijk zijn dat de prijs die we vragen slechts een deel is van de recente verbeteringen die zijn aangebracht. Voor deze prijs heeft u een compleet en degelijk schip waarvan alle belangrijke onderdelen zijn vernieuwd.
Heeft u interesse? Neem dan contact op met Radboud Stuijt
Nieuwe Volvo motor met saildrive en veel meer recente vernieuwingen.
Afmetingen 10,70 x 3,50 x 1,65, hoogte + 14,5 meter
Gewicht 5500 kg, ballast 2300, lood (42%) kiel en romp een geheel
Een solide, ruim en compleet familieschip uitgerust voor een lang comfortabel verblijf aan boord.
De Piewiet 10.50 is een goed zeilend kajuitzeiljacht van een degelijke Hollandse makelij, ontworpen en geproduceerd door Van der Rest uit Kats, Zeeland.
7 slaaplaatsen mogelijk, wanden geisoleerd, stahoogte 1.90 m, ruime kuip.
Naast een nieuwe 27pk motor, Volvo Penta D1-30F + 130s Saildrive is in 2011 de mast vervangen voor een compleet nieuwe Selden mast inclusief tuigage en rolgrootzeil.
Nieuw:
2010 4 pits gasfornuis
2010 Toilet RM 69
2010 Schotkompas Plastimo
2010 Raymarine Stuurautomaat ST4000 + RaymarineST60 Tridata
2011 Isotemp warmwater boiler 20 liter 220v, Jabsco drinkwaterpomp Parmax en kraan
2011 Selden mast, inclusief in-mast furling
Selden giek
Selden spinakerboom
Selden Furlex 200s
RVS verstagingen
Rolrootzeil Quantum
Blokken en lopend want
2011 Raymarine ST60 wind
2011 Sprayhood, kleur bordeauxrood
Luik kleedjes, kleur bordeauxrood
Motorhoes voor buitenboord motor, kleur bordeauxrood
Helmstok hoes, kleur bordeauxrood
Zonnekuiptent over de giek, kleur beige
Regenkuiptent over de giek, kleur bordeauxrood
2012 Isotemp koelcompressor ten behoeve van ingebouwde koelbox
2012 Volvo Penta D1-30F, 27 pk / 20kW
Dynamo 115A
Saildrive 130s
Flex-o-Fold 3 blads klapschroef
Dieseltank 125 liter
Groffilter diesel met hand opvoerpomp
De-bug diesel antibacterie-magneet
Motoruren: minder dan 500
2012 Kuiptafel met poot
2014 Marifoon standard Horizon GX1200E met DSC
2014 Acculader Ctek MXS10
2014 Wintertent
2014 Dek en kuip professioneel laten schilderen
2014 Teakdek professioneel laten schuren
2014 Gasfles bun + aansluitingen
2014 Bilge pomp electrisch met vlotter
2016 Watertank 80 liter + leidingen
2016 Extra matras voorpunt op maat
2016 Extra Raymarine ST60 multi binnen (2e hands)
2016 Watchmate AIS transponder met scherm, splitter en externe GPS antenne
2016 Deel 12v systeem vervangen inclusief Led binnen verlichting
2016 Roerlagers laten vervangen
2016 Reddingsvlot Seago in tas 4 pers
2016 Genaker, Sailselect
2016 Lewmar keerblokken voor genuaschoten
2017 Accus 110Ah gesloten semi-tractie 3x, waarvan 1x start
2017 Acculader Victron 15A smart charger met Bluetooth
2017 Accumonitorsysteem Victron BMW 702 met bluetooth
2017 Marinco/BEP Dual bank accuschakelaar, incl kabels en schakelaars rondom de accus
2017 Aquamat onder de matrassen
2017 Dyneema genuaval + Wichard snapsluiting
2017 Brandblusser 2x
2018 Antifouling
2018 Jaarlijke motor onderhoudsbeurt - Olie ververst motor en saildrive + filters + impeller
+ anode schroef
Eerder vervangen na 2000
Teakdek (meer dan 12mm)
Onderwaterschip preventief in epoxy-coating
Alle binnen kussens
Vluchtluiken 3 stuks 2003
Plotter Geonav Touring 5
Genua groot de Vries Sails (gecontroleerd en gestikt 2016)
Genua kleiner de Vries Sails (gecontroleerd en gestikt 2014)
Storm fok.
Opmerkingen:
De Piewiet 1050 is een veilig en goed zeilend schip met veel opbergruimte en stahoogte (190cm).
Groot genoeg om comfortabel met 4 personen, en eenvoudig met 2 personen, te varen.
Geschikt voor zowel binnenwater, de Wadden als de Noordzee.
De romp is stevig (10-40mm gewapend polyester) , de ballast verhouding van >40% draagt bij aan stabiliteit en een rustig vaargedrag (>2000kg lood in de kiel en kiel vormt een geheel met de romp). Door het semi balans roer stuurt het schip licht , ook bij meer wind. Het roer is extra beschermd door een skeg. De diepe kuip is ruim (200cm lang), comfortabel met goede steun in de rug en doordat deze uitvoering is uitgerust met een helmstok. De romp en dek isolatie biedt een prettig leef comfort benedendeks.
De manoeuvreerbaarheid op de motor is zeer prettig, doordat zowel bij het voor- als achter-uit varen het schip vlot snelheid maakt en er bijna geen sprake is van wiel effect van de schroef. De 3 blads Flex-o-Fold klapschroef is efficient en de motor is krachtig genoeg om tegen golven en stevige wind in te kunnen varen.
De bouwer Van der Rest , die zelf een wedstrijdzeiler was, wist hoe hij goed zeilende schepen moest bouwen met een goede indeling en ergonomie.
In het begin moesten we even wennen aan de indeling van het interieur, maar het blijkt heel praktisch te zijn in ons klimaat. Tussen de kombuis en de salon zit een deur en daarnaast een raam, waardoor een scheiding is ontstaan tussen het werk gedeelte en het zit gedeelte. In het werk gedeelte zit de kombuis, het toilet, de kaartentafel, de bedieningspanelen en een hondenkooi. Eerst waren we van plan dit open te maken, maar na een koude tocht is de kajuit snel warm te krijgen doordat het zit gedeelte is af te sluiten. We hebben het daarom de originele indeling zo gelaten.
Het schip is uit 1978 en ondanks dat het schip de jaren goed heeft doorstaan is er altijd wel wat aan te merken. Zo zou bijvoorbeeld de romp geschilderd kunnen worden. De witte bakboord en stuurboord kant heeft nog steeds de originele gelcoat. De lieren zijn niet Self-Tailing maar wel van goede kwaliteit (Enkes). Het dek is voor een deel niet helemaal kraakvrij als je erop loopt, maar volgens Van der Rest zit de constructie goed en is er verder niets mis mee. De gas-verwarming (met radiatoren) gebruiken we niet en de gas toevoer is verwijderd. De radiatoren, gevuld met antivries, zijn niet verwijderd. Verwarming is nu electrisch omdat we toch meestal in havens liggen.
Door alle recente verbetering die zijn aangebracht is deze Piewiet 1050 in een dusdanige goede staat dat je tientallen jaren zeil plezier kunt beleven. Betaalbaarheid is altijd een persoonlijke zaak, maar het mag duidelijk zijn dat de prijs die we vragen slechts een deel is van de recente verbeteringen die zijn aangebracht. Voor deze prijs heeft u een compleet en degelijk schip waarvan alle belangrijke onderdelen zijn vernieuwd.
Heeft u interesse? Neem dan contact op met Radboud Stuijt